Profile For Matthew C.

Matthew C.'s Info

  • Location:
    NC

  • Driving Status:
    Company Driver In Training

  • Social Link:

  • Joined Us:
    1 year, 3 months ago

Matthew C.'s Bio

No Bio Information Was Filled Out. Must be a secret.

Page 1 of 1

Posted:  10 months, 3 weeks ago

View Topic:

Started training with Prime

Congrats Liz! I knew you’d get it done! I’ll be seeing you out here on the road or at a terminal somewhere. I just tested Tuesday and I’m at the house enjoying some home time waiting on my tnt to get routed through N.C.

Posted:  10 months, 3 weeks ago

View Topic:

Brag Thread!!!!

Well, I trifecta’d this week out of Pittston! After running 2800 miles straight. Then transferred my cdl to N.C. now waiting on my tnt to get routed out here so I can get started. In the mean time, I get to spend quality time with my wife and three dogs and see the rest of the family. Congrats btw Kearsey!

Posted:  11 months, 2 weeks ago

View Topic:

Off to Prime to Start Training

We’re in the same boat, just gotta take it a day at a time. Orientation will be fun this week and hectic I’m sure. Lol

Posted:  11 months, 2 weeks ago

View Topic:

Prime inc. Pittston, PA CDL training

Well, I’ve arrived at the hotel. So far so good. Be prepared to redo the application part lol

Posted:  11 months, 3 weeks ago

View Topic:

Prime inc. Pittston, PA CDL training

You got me there lol

Oh I’m sure it will be. But that’s life tho, nothing I haven’t done before lol. I actually read your diary a few weeks back and that’s what helped me make my decision. Plus I’m an active person by nature, so gotta have something intriguing.

Good luck Matthew. Prepare for a whirlwind flurry of activity followed by a lot of "hurry up and wait". Orientation week will run you through a range of emotions. Nothing you can't handle though.

Welcome to the forum, welcome to Prime, and welcome to flatbedding! You're in for a good time!

Posted:  11 months, 3 weeks ago

View Topic:

Prime inc. Pittston, PA CDL training

Hahaha yeah, I think I can handle the onions. The draft from the truck will keep the smell out and keep my eyes clear lol. Never knew onions got hauled on flatbeds tho lol learning something already

Sure you want to flatbed?

Ask Turtle what he's hauling right now.

Posted:  11 months, 3 weeks ago

View Topic:

Prime inc. Pittston, PA CDL training

Oh I’m sure it will be. But that’s life tho, nothing I haven’t done before lol. I actually read your diary a few weeks back and that’s what helped me make my decision. Plus I’m an active person by nature, so gotta have something intriguing.

Good luck Matthew. Prepare for a whirlwind flurry of activity followed by a lot of "hurry up and wait". Orientation week will run you through a range of emotions. Nothing you can't handle though.

Welcome to the forum, welcome to Prime, and welcome to flatbedding! You're in for a good time!

Posted:  11 months, 3 weeks ago

View Topic:

Prime inc. Pittston, PA CDL training

I am headed to orientation on Oct. 14th for Prime inc. in Pittston, PA. From what I was told I’ll be in the flatbed division which I chose. Just took my pre-screened drug test today, I have to go and get my long form physical from the place I received it at. I upgraded my permit to Class A with tanker. Aced all my exams because of the High Road Training guide. (Thank you to the people who put it together!) I’ve been all over the different threads on this site(just reading) I hope to share some of my experiences going through the Pittston school. The reason I picked flatbed is it’s more “demanding” and will give different tasks each load. Physically that is. Not that any other division isn’t demanding in some way or another. Any advice would be greatly appreciated or if you wanna just chop it up that’s cool as well..

Page 1 of 1

Join Us!

We have an awesome set of tools that will help you understand the trucking industry and prepare for a great start to your trucking career. Not only that, but everything we offer here at TruckingTruth is 100% free - no strings attached! Sign up now and get instant access to our member's section:
High Road Training Program Logo
  • The High Road Training Program
  • The High Road Article Series
  • The Friendliest Trucker's Forum Ever!
  • Email Updates When New Articles Are Posted

Apply For Paid CDL Training Through TruckingTruth

Did you know you can fill out one quick form here on TruckingTruth and apply to several companies at once for paid CDL training? Seriously! The application only takes one minute. You will speak with recruiters today. There is no obligation whatsoever. Learn more and apply here:

Apply For Paid CDL Training

About Us

TruckingTruth was founded by Brett Aquila (that's me!), a 15 year truck driving veteran, in January 2007. After 15 years on the road I wanted to help people understand the trucking industry and everything that came with the career and lifestyle of an over the road trucker. We'll help you make the right choices and prepare for a great start to your trucking career.

Read More

Becoming A Truck Driver

Becoming A Truck Driver is a dream we've all pondered at some point in our lives. We've all wondered if the adventure and challenges of life on the open road would suit us better than the ordinary day to day lives we've always known. At TruckingTruth we'll help you decide if trucking is right for you and help you get your career off to a great start.

Learn More